تبلیغات

اختلال افسردگی فصلی و راه درمان

۰

اختلال افسردگی فصلی و راه درمان

اختلال افسردگی فصلی عمده با یک الگوی فصلی (که قبلا به عنوان اختلال عاطفی فصلی یا SAD شناخته می شود) با وقایع مکرر افسردگی در اواخر پاییز و زمستان و با دوره های حالت طبیعی در بقیه سالها مشخص می شود.

محققان موسسه ملی بهداشت روان اولین کسانی بودند که پیشنهاد می کردند این بیماری پاسخی به کاهش نور داشته و با استفاده از نور روشن به منظور درمان علائم آزمایش شود.

دانشمندان شناسایی کرده اند که سروترونین عصبی، ممکن است در بسیاری از افرادی که این اختلال را تجربه می کنند، به طور مطلوب کار نکند.

شیوع این وضعیت به نظر می رسد با عرض جغرافیایی، سن و جنس متفاوت باشد.

شیوع آن در میان افرادی که در عرض های بالا / شمال زندگی می کنند، بیشتر است.

افراد جوانتر در معرض خطر بیشتری هستند.

زنان این احتمال را بیشتر از مردان تجربه می کنند.
علائم اختلال افسردگی فصلی

شایع ترین علامت این اختلال، افسردگی غیرطبیعی است.

در افسردگی کلاسیک افراد تمایل دارند وزن کم کنند و کمتر بخوابند.

اما این وضعیت نوعی افسردگی غیرطبیعی است که اغلب در اختلال دوقطبی مشاهده می شود – مردم تمایل دارند وزن و خواب بیشتری داشته باشند.
اختلال افسردگی فصلی و راه درمان اختلال افسردگی فصلی و راه درمان

اگر چه همه افراد علائم زیر را تجربه نمی کنند، ویژگی های کلیدی اختلال افسردگی عمده با الگوی فصلی عبارتند از:

    هیپزومنیا (یا سرماخوردگی)
    خستگی روزانه
    فراموشی
    افزایش وزن
    بسیاری از افراد ممکن است علائم دیگری نیز داشته باشند، از جمله:
    علاقه جنسی کاهش یافته است
    بی خوابی
    افکار خودکشی
    عدم علاقه به فعالیت های معمول و کاهش اجتماعی شدن

تشخیص اختلال افسردگی فصلی

کلید تشخیص دقیق این شرایط تشخیص الگوی آن است.

علائم معمولا در اکتبر / نوامبر آغاز می شود و در مارس / آوریل فرو می روند.

بعضی از مردم در اوایل ماه اوت شروع به تجربه “کاهش” می کنند، در حالی که دیگران تا ژانویه خوب عمل می کنند.

صرف نظر از زمان شروع، اکثر مردم تا اوایل ماه مه کاملا “به حالت عادی” بر نمی گردند.

برای تشخیص باید این الگوی شروع و بهبودی در طی حداقل یک دوره دو ساله بدون وقوع هیچ قسمت غیر فصلی طی همین مدت رخ داده باشد.

این بدان معنی است که شما اولین تشخیص را دریافت نخواهید کرد.

اگر فکر میکنید ممکن است الگوی افسردگی فصلی داشته باشید، توجه به الگو مهم است.

پیگیری علائم خود را با توجه به زمانی که آنها شروع و زمانی که آنها فرو می ریزند در نظر بگیرید.

این خود آگاهی می تواند کمک کننده باشد.

+ نوشته شده توسط Yalda در ، بدون بازدید ، بدون دیدگاه
هیچ نظری برای این نوشته وجود ندارد، شما اولین نظر را بنویسید ...
 captcha 
 
نوشته‌های اخیر